FAQ

Nedan finner du en sammanställning av de vanligaste frågorna vi får.
Finner du inte svaret på din fråga? Fyll gärna i formuläret längst ner på denna sida.


Kan man diska keramiken i diskmaskin?

Ja, det går utmärkt att diska vår keramik i diskmaskin.
Tänk på att du ställer alla produkter på ett korrekt sätt så
Att de inte slår emot varandra när maskinen är igång.

Kan keramiken användas i ugnen?
Ja, vår keramik tål både Ugn/Mikrovågsugn.
Om våra produkter ska användas i ugnen ställs dessa på ugnsgaller.

Även fast keramiken tål höga temperaturer så är den fortfarande chockkänslig
och kommer att spricka vid snabba temperaturskiftningar.
Värm därför inte djupfryst mat på produkterna i ugnen och kyl inte heller en
varm produkt med kallt vatten, häll inte heller kokande vatten på en produkt som stått i kylskåpet.


Håller ni kurser, möhippa eller event?
På utvalda söndagar har vi platser för att Prova på att dreja!

Vi har inga löpande kurser men det går bra att boka prova på drejning vid flera
tillfällen så anpassar vi vår coachning utefter om du har lite mer kunskap.
Det går även att boka två tillfällen direkt eftervarandra för att få en längre tid.

Möhippa eller event för flera personer går att boka in i mån om tid, du kan skicka
en förfrågning via formuläret nedan eller maila till info@vastergarden.se

Uppfyller er keramik kraven för kontakt med livsmedel?
Ja, våra tallrikar är helt säkra att äta och servera mat på.

Vår keramik uppfyller kraven för produkter i kontakt med livsmedel och kraven
för migration av kadmium och bly enligt livsmedelsverkets föreskrifter och EU förordningar:

- (LIVSFS 2035:5); kapitel 5, 3§
- (EG) nr 1935/2004

Våra produkter har undergått laboratorieanalyser för kadmium och bly
och vår verksamhet och kontaktmaterial är kontrollerat av Miljöförvaltningen.

Västergårdens Deklaration om överensstämmelse (DoC)

Har ni frågor eller vill ha mer info tveka inte på att maila oss på info@vastergarden.se
Mer om livsmedelsverkets föreskrifter och EU förordningar finner ni på Livsmedelsverket.se


Kan ni reparera trasig keramik?
Vi har tyvärr ingen möjlighet att reparera någon trasig keramik, varesig det är vår egentillverkade produkter eller någon annans.

Jag vill göra en specialbeställning/komplettering
Ifall ni har önskemål på en produkt som avviker från hemsidan, eller i dagsläget
har en produkt som ni upplever avviker något från hemsidan-
Så ber vi er att kontakta oss först på info@vastergarden.se

Många av våra produkter kan ändras över tid, eller ha små avvikelser i mått,
speciellt om handlade i butik och det kan därför (Om man vill vara noggrann)
vara viktigt att kontrollera innan man kompletterar.


Är all er keramik handgjord?
Varenda produkt är tillverkad av oss här i Fiskhamnen i Göteborg, från drejning till färdig tallrik.

Detta gör att ingen produkt är den andra lik. För vissa kan detta vara jobbigt och hantverk är inte för alla, men det är så vi vill ha det.

Vi vill sälja produkter som vi själva står för och tycker om, keramiken tillverkas så lik hemsidan i den mån i vi kan-
Men vet du med dig att du är en perfektionist som föredrar att dina tallrikar är perfekta och
exakt likadana, så är nog inte vårat hantverk för dig!


Vad har ni för Köpvillkor?
Här finner du våra Köpvillkor

Hur hittar man till er?
Om du kommer med bil kan du klicka på vägbeskrivning på kartan nedan, betalparkering tillhörande Göteborgs stad
finns nedanför backen.

Om du kommer med spårvagn är närmaste hållplats Chapmans torg.





Kontakt
Västergården AB
Fiskhamnsgatan 43d
41451 Göteborg
+46 31 7741150
info@vastergarden.se

Hur hanteras mina personuppgifter?
Vi behandlar persondata i enlighet med GDPR.

Mer info rörande detta finner ni under våra Köpvillkor*

 

 

Namn::
Meddelande::
Din E-post:: *
nR3S
Kod från Captcha-bild: *